tisdag 11 januari 2011

but oh boy i do love new york


 new york. den andra delen i en trilogi om mina två favoritstäder.
 
 tre halvår senare ringde du igen. sa att du hade letat efter mig på facebook men inte hittat mig. bara någon som var ifrån italien och hette nästan ungefär som jag. du frågade hur allt var med mig och jag fick fram ett stammande svar som sa att jo tack, det är faktiskt helt underbart och jag pluggar på the juilliard school och bor i kollektiv och har aldrig mått bättre och det var tur att du ringde precis nu för jag har varit ute och kom hem precis och bara för att byta klänning och jag hörde ditt fniss i telefonluren, det lät precis som det alltid hade gjort så jag blev tyst och hörde på när du berättade vad du hade gjort sen vi sågs. du hade flyttat hem igen tydligen, till lilla halmstad för ibland blir det jobbigt att flacka runt i världen och inte riktigt känna sig som hemma någonstans så du bodde bland åttiofemtusen andra halmstadbor och jobbade på posten, bara för att tjäna ihop till en ny resa, för din själ är ju en sån där rastlös typ som vill se nya platser hela tiden, kanske new york nästa gång? kanske kan vi ses? kanske om du lovar att inte krossa mig igen.

1 kommentar: