måndag 14 februari 2011

110214behöverjagenssäganågotmer?

idag är det alla hjärtans dag. en dag av onödigt konsumerande, röda rosor och tråkiga chokladaskar säger vissa. en dag att påminnas om vilka man älskar och vilka man uppskattar säger andra. jag tycker lite såhär att den amerikanska versionen av valentines day med rosor som delas ut i skolan och ett kyss-stånd (hihi) som i glee där en quarterback står och säljer pussar bara är fånigt. att det skapar mer press på populära och att det ger dem utan blommor ännu sämre självförtroende. inte så himla bra.
men jag tycker ändå om alla hjärtans dag. kanske för att det är en dag då jag faktiskt kan visa alla i mitt liv hur bra dem är utan att bara få fniss tillbaka. kanske för att jag gillar muffinsen, kärleksmumsen och dumlekakorna vi åt tillsammans i klassen. kanske lite för att man hoppas på att få blommor. kanske för att man ser hur glad en lärare blir när det kommer ett blommogram instormande mitt under lektionen och det är från hennes man som hon har varit gift med hur länge som helst. ganska fint ändå.
fast egentligen tycker jag att kärleken borde uppskattas varje dag. varje dag borde vara alla hjärtans dag.
tänk hembakade godsaker varje dag! mums.
hur tänker ni? 

♥niärbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar