måndag 28 mars 2011

om mat.

 alla bilder från weheartit.

 jag gillar mat. mest gillar jag pasta och andra kolhydrater. men mest pasta. jag gillar att äta. jag gillar att äta pizza pasta pressad potatis bacon smält ost rökt skinka och lite sådär. nästan allt. 
men jag känner många som äter ingenting ungefär. ibland för att dom inte är hungriga, inte gillar maten, inte gillar mat överlag, är sjuka och inte matsugna. och jag kan liksom... ja inte förstå det. för mat är så himla bra tycker jag. jag bryr mig inte så mycket om om min mage eller rumpa blir lite för stor, om det är vad som krävs för att jag ska få äta det jag gillar. jag gillar att äta med pojkarna i min klass som äter som hästar för då är det ingen som reagerar på att jag nästan äter i klass med dom. men det är ju liksom inget fel på det egentligen, att äta om man är hungrig. bara för att vi har ett samhälle där det är snyggt att vara typ en hungrig pinne utan självförtroende och med dålig hy och sjuka aggressionsproblem behöver kanske inte alla falla inom normen? det tycker inte jag iallafall. så jag äter mat. för det är bäst <3

9 kommentarer:

  1. du är underbar, och ja mat är också underbart (speciellt tortellinis!)

    SvaraRadera
  2. dog när jag kollade bilderna, FAN VAD JAG ÄR HUNGRIG

    SvaraRadera
  3. Samma här, jag har aldrig brytt mig om min vikt eller om hur jag ser ut. Jag äter det jag gillar och så mycket jag vill :) Tycker också att det är gott med mat och förstår mig inte på dom som vägrar att äta av ett eller annat skäl! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad mat låter härligt när du skriver såhär! :)

    sv; Visst är de fantastiska!

    SvaraRadera
  5. jag har inte ätit något i princip på 2 ½ dagar :( jag har så fruktansvärt ont i halsen och blir liksom inte hungrig. KOntigt då jag alltid har tyckt om mat och så. En konstig känsla.. Men kan verkligen inte äta, det är som om någon trycker ner glödande glasklot i min hals. Nej tack!

    SvaraRadera
  6. normer är bajs, du är najs!

    SvaraRadera
  7. Mat är verkligen för jävla jävla gott. Äta (god mat som fan) bör man annars dör man.

    SvaraRadera
  8. det här en av mina favorittexter

    SvaraRadera
  9. Älskar denna text! Du är grym!

    SvaraRadera