torsdag 8 april 2010

tankar om en fin dag

igår missade jag och min kära vän vår hem-buss med två minuter.
och då menar jag inte sjukhus-bussen hem till mig från stan, den som
tar tre och en halv minut att åka med hem, utan jag menar en riktig hem-buss.
som i hem, från alvesta till halmstad.
spännande det där, vilken skillnad det är på människorna i småland och här.
två och en halv timmes bussresa, men så stor skillnad på hur de beter sig.

busschauffören på bussen till växjö ringde kundtjänst och bad dem ringa upp
bussen vi skulle åka med. tydligen var det typ 20% chans att den skulle komma
och att anslutningsbussen skulle vänta, så förstå lyckan när vi ser den komma tillbaka.
att det var en lady som missade sitt tåg till göteborg kunde faktiskt inte vi hjälpa!

efter två timmar och fyrtio minuters bussresa hittade jag äntligen hem
till fel sida av stan och min bästa kamrat. vi vandrade till stranden, frös,
och tittade på världens bästa film föralltid.
vid midnatt cyklade jag hem genom staden och var hyfsat lycklig.

1 kommentar:

  1. vi är smarta vi är smarta
    men vi hade tur iaf!(:

    SvaraRadera