lördag 29 januari 2011

viktoriagatan fem


idag, när jag hade gått upp ur min sköna säng och druckit en smoothie till frukost (vid ungefär halv två) gick jag ner till staden med min familj. myrorna fick besök och bjöd på nyinkomna men alldeles för dyra sextiotalsklänningar. en var lite mer breathtaking och fin, ungefär från nittonhundasextioåtta skulle jag tippa på, och den ska införskaffas på måndag. blekt gräsgrön är den, och galet lång.
när både jag och far min hade gått vidare och fyndat tröjor på h&m gick vi vidare till bokantikvariatet på viktoriagatan, där jag fastnade alldeles för länge i torsdags. dessa böckerna köpte jag, mary poppins och nalle puh. hur fina som helst. pappa köpte en hallandsposten från den tredje maj nittonhundafyrtiofem. kan ni gissa vad det stod på framsidan av den?

ps. min tröja från h&m är gammelrosa med svalor på. åh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar