lördag 18 juni 2011

"sommarlov!"


...skriver alla kära nittiofemmor på facebook, och jag vet inte vad de gör hemma för det är nu de ska vara glada. de ska dansa och gråta och dricka sprit, kanske ha sin första riktiga fylla. och framförallt ska de vara glada. för jag kommer ihåg hur det var. min fina fina 9a, världens bästa klass som alltid borde varit tillsammans och hur skönt det var att sluta nian och hur mycket jag skulle sakna alla, och alla skulle ju hålla kontaken, det är väl klart! men livet går vidare, så himla snabbt och utan att man ens tänker på det. det har bara gått ett år, men jag måste tänka efter innan jag vet vad precis alla heter. lite hemskt, men vackert samtidigt. och kanske beskriver det vårt liv. det vi har haft känns alltid vackrast i efterhand, och även om man inte tror det så kommer det något ännu bättre senare.
men nu, till alla nittiofemmor, ta vara på detta sommarlovet och krama era vänner mycket. drick och ha kul men spy inte framför personen ni vill pussa på. ha roligt. det viktigaste; ha roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar