lördag 6 juli 2013

HÅR ÄR HÅR ÄR HÅR

Hängde lite med en jobbarkompis idag. Hon har precis kommit hem från en solsemester och bad på riktigt om ursäkt flera gånger för att hon inte har orkat/hunnit/velat raka sin ben efter att ha varit där??!?!?!?! WTF WORLD. 
Jag vet inte när jag rakade benen senast. Det är mycket möjligt att det var fyra år sedan, då när det var viktigt för mig att höra ihop med ett gäng. Jag vet INGEN som stör sig på att jag har håriga ben. Det är mycket möjligt att folk gör det bakom min rygg, men det är ingenting som påverkar mig. Jag har inte gjort ett aktivt val i att inte raka benen (och egentligen är det ju ett av de mest passiva valen en kan göra) och jag har inte ens reflekterat över att jag inte har gjort det förrän några månader tillbaka. Jag tycker att fler borde låta sina ben vara, precis som jag tycker att kvotering är bra - det måste börja med ett "stort" normbrytande (att inte alla brydzz rakar benen, att det finns folk av olika kön och etnicitet i exempelvis bolagsstyrelser osv osv.......) för att valet faktiskt ska bli fritt. För att vara rakt på sak så ser jag inte en enda fördel med att raka benen och det ÄR inte en så big deal att inte göra det. På riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar