torsdag 13 februari 2014

Om vikten av försvinna ett tag för att kunna njuta maximalt när en kommer tillbaka

Jag har ju alltså varit hemma i Halmstad en stund och hängt absurt mycket på mitt älskade Ölfiket (jag älskar alltså detta ställe så mycket att en bild på det hänger i mitt övningsrum... rimligt.). Vi har pratat om mycket oviktiga och viktiga grejer under alla timmar som spenderats där men i söndags så kom vi alltså in på det här med vikten av att åka iväg för att en ska kunna uppskatta det en har här hemma. Jag bor ju fem timmar bort med tåg och har varit hemma tre gånger sen i augusti, min kompis John bodde i Stockholm förra hösten  i fyra månader och hälsade inte på här hemma en enda gång. Vi pratade om att det såklart krävs en stor omställning, men att det är en nödvändig förändring som alla borde göra för att inse vad en har och värdesätter.

 Jag har faktiskt fått en bättre relation till alla jag vill ha en relation med sen jag flyttade bort från stan, och de jag inte vill ha en relation med har helt enkelt glidit iväg. Det kan ju låta lite hårt men det är sant. Jag uppskattar min familj, vårt fina hus och vårt aldrig tomma kylskåp mer. Jag uppskattar ölfiket och att alltid ha någon som vill träffa mig och att kunna prata om allt som har hänt för att vi har inte blivit trötta på varandra eftersom att vi ses så sällan. Det är helt enkelt jävligt gött att åka iväg och ha kul för att sen komma tillbaka och ha kul, alla borde göra det, hur läskigt det än känns i början så kommer det bli så mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar