torsdag 10 april 2014

Raskortet

http://www.svtplay.se/video/1926382/raskortet

Efter att hela twitter hade tipsat varandra om dokumentären Raskortet, bestämde jag mig också för att se den. Jag satt på ett tåg på väg hem från en härlig helg med de fantastiska personerna i nationella Unga Feminister och hade fått lite gratis internet av SJ, så jag gick in på SVTplay i min telefon och startade programmet. 58 minuter senare satt jag i min stol och var helt kaos i hjärnan. Rasismen som jag är så medveten om och som jag pratar och läser så mycket om är så fruktansvärt påtaglig och den är så fruktansvärt fruktansvärd. Den här dokumentären borde alla se. Alla barn, alla som kallar sig feminister och antirasister, alla som röstar SD, alla. Alla borde se detta för lite insikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar