måndag 16 juni 2014

är du en douche? isf hejdå

En kväll förra helgen när jag var i Halmstad och körde alla sommarens fester på en helg (...mådde sådär efter) så hade jag på mig en helt FAB glittrig magtröja. Alla som känner mig vet ju att jag älskar 1fabulösa saker 2glitter 3kläder som slutar/börjar i midjan. Detta var alltså en perfekt tröja för mig. Jag är ute på stan och chillar väl på Ölfiket som vanligt, när en snubbe plötsligt petar på min mage. Jag fattar ej vad han håller på med så jag petar tillbaka på hans arm och han skriker då "WOOOHA varför är du så aggressiv? Är du aggressiv???". Jag orkar inte snacka mer med honom (pga fett jobbig) så jag går iväg och tar en öl, men detta gjorde mig så fruktansvärt irriterad när jag tänkte tillbaka på händelsen morgonen efter. VARFÖR tyckte han att han hade rätt att röra mig? VARFÖR tyckte han att jag var "aggressiv" när jag gjorde samma sak tillbaka mot honom? Jag är så trött på att min ilska ses som oklädsam och fel och därför inte tas på allvar. Det är fan inte okej. Snubbar: sluta ta så jävla mycket utrymme i det offentliga rummet, sluta ta er friheter gentemot andras kroppar och space och SLUTA vara så jävla douchiga.

(ps. någon dag senare såg jag samma snubbe ha på sig en t-shirt med en naken tjej utan ansikte och texten player över. kanske var han ett lost case.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar