fredag 4 januari 2013

2012 juni-augusti

juni kommer ju efter maj och eftersom att maj var så bra så rullade juni på minst lika bra! på nationaldagen åkte jag och några andra fina människor till göteborg för att gå på picknickfestivalen. 93orna tog studenten och vi spexade och sjöng bob dylans forever young för våra fina studenter och det var fantastiskt roligt och känslosamt. när sommarlovet började var jag på stråklandslaget och när jag kom hem åkte vi på rosenbergsfestivalen och typ alla mina bästa var där och spelade/dansade/drack. när rosenberg var slut kom vi hem och var bakis i en dag och sen åkte vi buss till borlänge och PEACE AND FUCKING LOOOVE!!! sjukt bra och intensiv månad alltså, jag hängde med mina kåmpizar mest hela tiden och var typ jättelycklig.
 


 juli började cyklandes då jag jobbade som konfirmandledare i tylösand och bodde antingen hemma i stan, hos oscar eller i stugis vilket ledde till att jag cyklade ÖVERALLT! när konfirmanderna hade konfirmerats åkte hela släkten till ärö i danmark och firade farmor och farfars guldbröllop. jag började jobba på rotundan också! troligen mitt mest slitsamma jobb någonsin men så himla roligt och mysigt eftersom att rotundan har varit mitt favoritfik typ hela mitt liv. jag och oscar åkte till hans stuga på ytterön och hade det riktigt bra.


augusti fortsatte med att jag jobbade på rotundan ganska mycket. halmstad anordnade sin årliga gatuteaterfestival så vi gick runt och kollade på lite allt möjligt; barnjazz, opera, musik och dikter. sen fyllde jag 18 *tjoho dansade och var glad*!!! jag och oscar firade min födelsedag på halmstad äventyrsland och på kvällen samlade vi ihop gänget i stugis och grillade och drack. best 18th birthday ever! jag åkte till vår andra stuga i södraste skåne med oscar och vi varvade ner och andades i några dagar där. sen när jag kom hem så jobbade jag lite till på kulturskolans stråkläger och när rotundan stängde åkte vi till by the woods-festivalen i fäberga och sen var sommaren slut och jag påbörjade mitt sista år på sturegymnasiet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar